25 Şubat 2009 Çarşamba

Donk

Dun aksam İremcimin dogum gününden çıktım, Süha, kızkardeşimi bıraktığından E-5'i tercih etti, ben de TEM'den basar giderim diye düşünürken, tam gişelere 1-2 km kalmış, trafik yavaşladı, belli önde kaza var, aklımdan da 'iyi ki Süha E-5'i tercih etmiş' diye düşünürken, dikiz aynasından hızla yaklaşan arabayı görüp 'Eyvah' diye geçirdiğimi hatırlıyorum aklımdan ve şiddetli bir Donk sesi. Benim arabaya arkadan gelen Renault Kango girdi. Ben de çok hasar yok, arkadaki arabanın önü dağıldı. Neyse ki iki tarafta iki saat polisle uğraşmamaya hevesli, bende kaza tutanağı mevcut ve doldurduk beraberce, yolumuza devame ettik.

Ancak bir konuda yüce Türk Polisine teşekkür etmeden geçmek istemiyorum. Orada ben tek başına bir kadın, arka arabada 5-6 genç delikanlı, tabii kazayı görüp duran yardımsever Türk insanları ve polis gelip bir baktı, ne tek kelime, ne 'Hanımefendi yardıma ihtiyacınız var mi', hiç bir şey sormadan ve söylemeden öndeki kazaya dönmek için çekip gitti?!?! Benim arabada çocuk koltuğu ve bir sürü uyarı işareti var, en azından içinde çocuk var mı diye bile bakmaya gerek görmeyen bir polis. Öndeki kazada yaralı veya ciddi bir şey var diye düşünebilirsiniz, ama yok, polis arkadaş yağmurlu havada uğraşmak istemedi diye düşündüğümden kendisine teşekkür etmezsem içim rahat etmezdi !??!

Herhalde gecenin bu saatinde tek başına araba kullanmayı göze almışsa, kendi önlemini de almıştır diye düşündü Polis Bey!

Şimdi bana laf eden çıkabilir, kimse etmesin... Ben şimdiye kadar 34 senelik hayatımda polislerden hiç bir defa doğru düzgün bir muamele görmedim, ne başıma gelen kazalarda, ne başıma gelen hırsızlıklarda. İçlerinde çürük elmalar vardır, ama çoğu görevini ne zorluklarla yapıyordur diyenler de çıkabilir, ama bana bu 34 senede o iyilerinden hiçbiri henüz raslamadı.

3 yorum:

  1. Neslihancığım,
    Çok geçmiş olsun. Valla ne desen haklısın. Yaptığı işi düşününce insan daha duyarlı, daha ilgili birileri olmalı diye düşünüyor. Fakat üzerine giydiği forma insancıl yönleri değil, başka şeyleri tetikliyor sanırım.

    YanıtlaSil
  2. cok gecmis olsun. allahdan doruk arabada degilmis. bir daha olmamasi dilegi ile.

    YanıtlaSil
  3. Sagol Ozlemcim, galiba dediğin dogru, ustlerindeki üniforma insanları değiştiriyor biraz. Biz alıştık, polisten yardım görmemeye bu yaşa kadar maalesef.

    Evrim, inan ben de onu düşündüm, ödü kopardı yoksa o sesle, ona da zarar gelmezdi, ama ben arabadan inemezdim Doruk yanımda olsaydı. Mecburen bekleme süremiz daha da uzardı, kocamın gelmesini beklemek zorunda kalacağımdan.Zaten gece bir yerden bir yere giderken eğer iki araba isek, mutlaka kocamın arabasına bindiriyorum Doruk'u, görümcem sagolsun, iki arabada da cocuk koltugu var sayesinde :)

    YanıtlaSil